Ez a megjegyzés magyarázó anyagot tartalmaz arra vonatkozóan, hogy hogyan járjon el egy gyülekezet sajátos esetekben. A helyi gyülekezet más módon is kezelheti ezeket az ügyeket. Ezek az alternatív módszerek legyenek összhangban a Hetednapi Adventista Egyház általánosan elfogadott szervezeti és működési elveivel.
1. A misszióbizottság (lásd 102. oldal) – Feladatai:
a. Gondoskodik a gyülekezet misszióóráiról, tanulmányozza a gyülekezet missziótevékenységét, és minden gyülekezeti tagot bevon valamilyen meghatározott szolgálati ágba.
b. A tagokat a misszióosztály által támogatott missziós szolgálatok meghatározott területeire irányítja. Pl.:
1) Kiadványok, missziós folyóiratok terjesztése, beleértve az újságok előfizetését is.
2) Bibliatanfolyamok.
3) Jótékonysági szolgálatok és/vagy tábea tevékenységek
4) Evangelizációs előmunkák: mint dohányzásleszoktató tanfolyam, főzőtanfolyam, stressz szeminárium stb.
5) Missziós tevékenységek: mint bibliaórák és evangelizációs utógondozás, nyilvános evangelizációs összejövetelek, szeminárium, evangelizáció, valamint más tervek és elgondolások.
c. Felelős az évenkénti házról házra pénzgyűjtési kampány (egyes országokban évenként házról házra pénzgyűjtési – Ingathering – kampányt szerveznek, amelynek keretén belül a gyülekezeti tagok házról házra járnak, és adományokat gyűjtenek gyülekezeti programokra – a ford.) megszervezéséért és lebonyolításáért ott, ahol van ilyen program.
d. Kiképzi a tagokat a keresztény bizonyságtevésre:
1) Tanfolyamokat szervez és vezet: hogyan adjunk bibliaórákat, a személyes missziómunka módszereiről, a jótékonysági szolgálat működtetéséről, a katasztrófa által sújtottak megsegítéséről.
2) Gyakorlati bemutatót tart arról, hogyan kell ezt a munkát végezni.
e. A missziójegyző általi beszámolóra buzdít.
f. Felügyel a gyülekezet jótékonysági munkáira. A misszióbizottság a gyülekezet jótékonysági központjának is irányító bizottsága.
g. Programjainak megvalósításában együttműködik a helyi egyházterület misszióosztályával.
h. Felhatalmazást ad a helyi gyülekezet misszióalapjából való kifizetésekre.
i. Megtervezi és vezeti a gyülekezet heti és havi misszió-összejöveteleit a gyülekezeti naptár szerint.
2. A misszióosztály jegyzője (lásd 102. oldal) – A misszióosztály jegyzőjének feladata a következő:
a. Vezesse a misszióosztály összejöveteleinek jegyzőkönyvét, és aktívan vegyen részt az osztály terveinek megvalósításában. Jegyezze fel a gyülekezeti tagok által végzett missziómunkát, töltse ki és minden negyedévben pontosan küldje el az egyházterület misszióosztályának a kért jelentőket és információkat az ilyen jellegű tevékenységekről.
b. A havonkénti misszióórákon és a gyülekezet testvéri óráin beszámol az osztály tevékenységéről.
c. Felelősséggel tartozik a gyülekezet Adventista Könyvközponttal és más ellátókkal való beszerzéseiért. Gondos könyvelést vezet a szállítókkal kapcsolatban, mindig kétpéldányos megrendelést használ, és a gyülekezeti pénztárossal együttműködésben gondoskodik arról, hogy a számlák időben ki legyenek egyenlítve, a kintlévőségeket havonta rendezi.
d. Felhívja a gyülekezet figyelmét a beszerezhető segédanyagokra.
e. Rendszeres adománygyűjtést szervez a misszióosztály számára, hogy a tagokat ellássák olyan missziós anyagokkal, amelyeket sem a gyülekezeti költségvetés, sem az egyházterület által jóváhagyott adománygyűjtési ütemterv nem biztosít. A gyülekezet ilyen célra való misszióadományát a hónap első szombatján lehet begyűjteni. Ha ez az adomány nem fedezi a szükségleteket, akkor a hetenkénti missziós összejöveteleken is lehet gyűjtést rendezni. A misszióosztály pénzalapjáról a misszióbizottság határozatban rendelkezik.
f. Összesíti a gyülekezeti tagok munkájáról szóló jelentéseket, pontosan beszámol minden szolgálatról, és kész a megadott időben elküldeni a jelentést az egyházterület misszióvezetőjének.
3. Adventista férfiak csoportja (lásd 103. oldal) – A fő misszióprogramok, amelyeket ez a csoport végez a laikus igehirdetés, a börtönmisszió és a jóléti szolgálatok.
4. Társadalmi szolgálatok központja (lásd 103. oldal) – Ahol egy körzethez tartozó több gyülekezet közös jóléti szolgálatközpontot működtet, a támogató gyülekezetek jelöljenek ki egy bizottságot a központ vezetésére, amelyben minden gyülekezet képviselteti magát. A bizottság elnöke a körzeti lelkész.
Ahol két vagy több körzet gyülekezetei működtetnek egy központot, a bizottság tagjai a támogató gyülekezetek képviselői, de az egyházterület bizottsága ezen kívül is jelöl tagokat a bizottságba. A bizottság választja meg saját elnökét, de néha az egyházterület misszióvezetője vagy jóléti szolgálatának vezetője a bizottság elnöke.
5. A bibliaiskola koordinátora (lásd 103. oldal) – A bibliaiskola koordinátor feladata magába foglalja az önkéntesek toborzását, képzés biztosítását, hogyan tarsanak bibliaórát, hogyan látogassanak, Biblia Levelező Iskola leckék és egyéb anyagok rendelését, terv készítését tanulók jelentkezésére, az iskola reklámozására. A bibliaiskolai leckék különböző médiatermékeken keresztül állnak rendelkezésre, mint a nyomtatott bibliatanulmányok, kiscsoportos anyagok, videó és DVD, valamint az internet.
6. A szombatiskola-vezető feladatai: (lásd 105. oldal)
a. Hogy a szombatiskola minden ágazatának vezetőjeként szolgálja a gyülekezetet. Bár ő a szombatiskola vezetője, ez nem jelenti azt, hogy ő a felnőtt ágazat vezetője is, ámbár megválasztható a felnőtt vagy bármely korosztály vezetőjének is.
b. Hogy tanulmányozza Ellen G. White Tanácsok a szombatiskolai munkához (Counsels on Sabbath School Work) című könyvét, és kövesse azt, valamint a Szombatiskolai kézikönyvet, amelyet a Generál Konferencia szombatiskolai osztálya ad ki. A szombatiskola-vezető bátorítsa a gyülekezetet, hogy ezeket a könyveket tegye elérhetővé a szombatiskola minden ágazatának vezetői és tanítói számára.
c. Hogy ismerje meg a világegyház missziós terveit, és vezesse a szombatiskolát olyan áldozatos adakozásra, amely a világmisszió teljes szívvel való támogatói közzé sorolja őket.
d. Hogy összehívja a szombatiskola-bizottságot, és elnököljön az üléseken. Gondoskodnia kell az azonnali szükségletek ellátásáról, beleértve a javaslattételt a megüresedett tisztviselői, tanítói helyekre.
e. Hogy az ágazati vezetőktől átvegyen minden szombatiskola működtetésével és pénzügyeivel kapcsolatos napirendi kérdést, és a szombatiskolai bizottság elé tárja azokat.
f. Hogy megvalósítsa a szombatiskola-bizottság határozatait.
g. Hogy gondoskodjon a tanítóértekezletről. Míg másoknak konkrét feladatai vannak, mint pl. a bibliatanulmány tanítása, a szombatiskola-vezető arra igyekezzen, és arra vezesse a tanítóértekezletet, hogy az a szombatiskolai munka életfontosságú része legyen, és törekedjen arra, hogy erős, lelki tanítóerőt építsen ki.
7. A szombatiskolai jegyző (lásd 106. oldal) – A jegyző feladatai a következők:
a. Az egyházterülettől kapott hivatalos formanyomtatványon pontos negyedéves szombatiskolai jelentést vezessen, és hogy a formanyomtatványokat időben juttassa el a megfelelő személyeknek. A szombatiskola munkájáról megfelelő jelentéseket tár a szombatiskola elé.
b. Kiosztja a tanítók felszereléseit, begyűjti az ágazatok jelentéseit és adományait.
c. Megbizonyosodik arról, hogy a szombatiskola ágazatai el vannak-e látva a szükséges anyagokkal.
d. Jelentést vezet a heti szombatiskolai adományokról, a 13. szombati adományról, a születésnapi hálaadományokról, a beruházási pénzalapról és a szombatiskolai kiadásokról, ha az nem része a gyülekezeti költségvetésnek. Minden adományt átad a gyülekezet pénztárosának. A jegyző pénzügyi feljegyzéseinek egyeznie kell a gyülekezeti pénztáros feljegyzéseivel.
e. A missziójegyzőn keresztül megrendeli a szombatiskolai tanulmányokat, segédanyagokat és eszközöket, amelyekről a szombatiskolai bizottság megegyezett.
f. Jegyzőkönyvet vezet a szombatiskolai bizottság ülésein.
8. Kiadások (lásd 108. oldal) – A jegyző jegyezzen fel minden ilyen összeget, adja át a gyülekezeti pénztárosnak, és csak az olyan szombatiskolai kiadások kifizetésére használja, amelyekre a szombatiskolai bizottság feljogosítja. Sok gyülekezetben a szombatiskolai kiadások beletartoznak a gyülekezeti költségvetésbe, és a szombatiskolai bizottság felhatalmazására lehet kiadni őket.
9. Küldetésnyilatkozat (lásd 110. oldal) – Hogy feladatunkat teljesítsük:
a. Kiegyensúlyozott szolgálatot valósítunk meg a biblikus közösség, a lelki gondozás, az imádat és a misszió megtestesítése által.
b. Elkötelezzük magunkat a szolgálat időszerűségének és hatékonyságának a fenntartására azáltal, hogy minden szolgálatot az ifjúság szükségleteihez igazítunk. Fontos, hogy meghallgassuk és tájékozódjunk észrevételeikről, gondjaikról és javaslataikról. A hatékony szolgálat a szeretet, az elfogadás és a megbocsátás légkörében válik lehetővé. Kutatásokat végzünk, hogy lássuk azokat a területeket, amelyek odafigyelést igényelnek. Elkötelezettek vagyunk a kísérletezésre és újításra programjainkban, mert felismertük az ifjúság állandóan változó igényeit.
c. Isten Igéjében és a mi történelmünkben ösztönző erőre találunk, és ez Istenben való hitet ébreszt bennünk a jövőre vonatkozóan. Filozófiánkat kifejezésre juttatjuk az Isten által rendelt szolgálati módszerek és programok sokaságában.
d. Rendszeres kiértékelést biztosítunk, hogy megbizonyosodjunk elsődleges célunk megvalósításáról.
10. Az adventista ifjúsági osztály tagsága (lásd 111. oldal) – Az ifjúsági osztályban három tagsági kategória létezik:
a. Rendes tagok – Az olyan 16–30 éves fiatalokat, akik a Hetednapi Adventista Egyházban rendes gyülekezeti tagsággal rendelkeznek, alávetik magukat az osztály célkitűzéseinek, és vágynak aktív szolgálatot végezni Krisztusért, fel lehet venni a rendes tagok közé.
b. Társult tagok – Az olyan fiatalokat, akik nem tagjai a Hetednapi Adventista Egyháznak, de keresztény eszméket vallanak, és vágynak részt venni a gyülekezet fiataljaival a misszió munkában, társult tagként befogadhatjuk. A társult tagok nem tölthetnek be tisztséget, de készséggel kell fogadni az osztály minden munkájában és a csoportokban, és bátorítani kell őket, hogy amilyen hamar csak lehet, váljanak rendes tagokká.
c. Tiszteletbeli tagok – Olyan felnőtt gyülekezeti tagok, akik az ifjúságot támogatják, tiszteletbeli tagságot kaphatnak. Sok olyan felnőtt van, aki betöltötte a 30 életévét, de szeretné tovább is látogatni az adventista ifjúsági osztály összejöveteleit, és valami módon részt venni tevékenységeiben. Ahol ez tanácsosnak tűnik, kapjanak tiszteletbeli tagsági igazolványt. Tagságukat a jegyző jelentésében nem kell számba venni. Missziómunkájukról szabályos módon jelentést adnak a gyülekezeten keresztül.
Az új tagok az adventista ifjúsági osztályhoz való csatlakozásukkor a következő fogadalmat teszik: „Szeretem az Úr Jézust. Ígérem, hogy aktívan kiveszem a részem az adventista ifjúsági osztály munkájából, minden tőlem telhetőt megteszek, hogy másokon segítsek, és hogy az evangélium munkája az egész világon befejeződjön."
11. A jegyző-pénztáros és helyettese (lásd 113. oldal) – A jegyző-pénztáros másik fontos feladata, hogy pontos feljegyzést vezessen az adventista ifjúsági osztály minden bevételéről és kiadásáról. Az osztály pénzét a gyülekezeti pénztárosnál kell letétbe helyezni. Ezt a pénzt a gyülekezeti pénztáros őrzi addig, amíg az ifjúsági bizottság utasítást nem ad a kifizetésére. Ez a bizottság vizsgálja felül minden negyedévben az ifjúság pénzügyi feljegyzéseit. Mindezt évenként egyszer a gyülekezeti pénztáros ellenőrzi. Sok gyülekezet bevonja az ifjúsági szervezetet saját költségvetésébe.
12. Az adventista serdülő osztály (lásd 114. oldal) – Az adventista serdülő osztály tevékenysége magában foglalja a nagy olvasásokat, a Biblia tanulmányozását, bibliai vetélkedőket, a zenét és az ifjúság által kifejlesztett programokat, amelyek beszerezhetők a tanítótól és a helyi egyházterület ifjúsági osztályától.
Mivel a zene nagyon fontos eleme az ifjúsági programoknak, olyan zenéről kell gondoskodni, amely megdicsőíti Istent (lásd 84. oldal). A diákvezetőket bátorítani kell, hogy újszerű programokat fejlesszenek ki, amelyek mindinkább részvételre serkentik az osztályt. Bizonyságtevési alkalmakat kell tervezni, és évente egy egyedi miszsziós tevékenységet lehet szervezni, amelyre az osztály adományainak egy része rááldozható. A szociális tevékenységekre szintén bátorítani kell. Az adventista serdülő osztály néhány összejövetelét az adventista ifjúsági osztályok tanulmányozására kell szánni, amelyek az iskolai év vége felé az érdemérmek kiosztására készülnek.
13. Kalandozók klubja (lásd 116. oldal) – Néhány példa a Kalandozók kézikönyvéből: túrák, bibliai történetek tanulmányozása és alkalmazása, szabadtéri tevékenységek, kézműves foglalkozások és még sok más. A klubnak megvan a saját zászlója, egyenruhája, jelvénye, jutalommatricája, kitűzője, nyakkendője, amelyek különböznek a cserkészekétől, és amelyek nem összekeverendők a cserkészek hasonló tárgyaival. A klubtevékenység magában foglalja a szülőknek a gyermekek nevelésével kapcsolatos oktatását is, és annak a megértését, hogyan legyenek olyan keresztény szülők, amilyenekké válni szeretnének.
14. Nevelési titkár (lásd 117. oldal) – A titkár feladatai a következők:
a. Felelős a keresztény oktatás előmozdításáért, valamint azért, hogy az otthon és iskola egyesület vezetőjével együttműködésben rendszeres programokat és szolgálatokat tervezzen, amelyek hangsúlyozzák a keresztény nevelés értékét.
b. Kapcsolatba lép minden hetednapi adventista otthonnal, ahol iskoláskorú gyermekek vagy fiatalok vannak, és bátorítja őket, hogy járjanak a helyi egyházi iskolába vagy adventista középiskolába, főiskolára, ill. egyetemre, és javaslatokat tesz a problémák lehetséges megoldásaira.
c. Tegyen meg minden erőfeszítést ott, ahol nincsenek egyházi iskolák, hogy az egyház gondoskodjon adventista oktatásról a térségben.
d. Tartson kapcsolatot a gyülekezet diákjaival, akik adventista vagy más iskolákba járnak távol a gyülekezetüktől.
e. Tartson kapcsolatot az olyan tagokkal, akiknek nincs iskoláskorú gyermekük, és bátorítsa őket, hogy támogassák a szükségben lévő adventista diákokat.
f. Vezessen naprakész listát a gyülekezet gyermekeiről és fiataljairól.
15. Tagság (lásd 119. oldal) – Ahol felmerül az igény egy külön iskolabizottságra, és az iskolát egyetlen gyülekezet működteti, a bizottság öt–hét személyből álljon. Ahol viszont két vagy több gyülekezet együttesen működteti az iskolát, hét vagy több tagot érdemes választani.
Ahol két vagy több gyülekezet együttesen működteti az iskolát, összejövetelt kell szervezni a gyülekezeteknek az egyházterületi elnök tanácsa alapján. Ezen az ülésen egy tervet kell elfogadni az egyesített iskolabizottság kijelölésére, a tagok számára és tagok jelölésére vonatkozóan a különböző gyülekezetekből, amelyek az iskolát működtetik. A jelölést a támogató gyülekezetek tagsága, az anyagi elkötelezettség és annak figyelembe vételével kell megtenni, hogy melyik gyülekezetből hány gyermek látogatja az iskolát.
16. A kommunikációs vezető munkája (lásd 122. oldal) – A kommunikációs vezető segédkezik a felekezeti médiaprogramok támogatásának megszervezésében. Ez magában foglalhatja a hirdetmények és hirdetések közzétételét, a bibliai levelező iskolai tanfolyamokat, a médiaszolgálati adományok előmozdítását, és az olyan eseményeken való részvételt, ahol rádió, televízió és bibliai levelező iskolai anyagokat osztanak szét.
17. A kommunikációs bizottság (lásd 122. oldal)
– Más kommunikációs tevékenységek, amelyek e bizottság tevékenységi körébe tartoznak, magukba foglalják a különleges gyülekezeti eseményeket és szertartásokat, a gyülekezeti kiállítások és a bemutatkozó díszletek előkészítését, a gyülekezeti hirdetések kihelyezését és a nyilvános könyvtárak és információs központok információval való ellátását a Hetednapi Adventista Egyházról. A felelősségek elosztása nagyban függ a bizottságot alkotó tagok képességeitől. A bizottság minden tevékenységét a bizottság elnöke koordinálja.
18. Az egészségügyi szolgálatok vezetője (lásd 123. oldal) – Feladatai a következők:
a. A gyülekezet lelkészével, a gyülekezet egészségügyi szolgálatának bizottságával és a gyülekezeti bizottsággal tanácskozva készítsen éves tervet és költségvetést, amely figyelmet fordít a gyülekezet és az annak környezetében élők egészségével és mértékletességével kapcsolatos minden fontos kérdésre vonatkozóan.
b. Mozdítsa elő a gyülekezet környezetében a dohányzás, alkoholfogyasztás és más egészségromboló szokások és anyagok romboló hatásáról való folyamatos bizonyságtevést.
c. Segítse elő a jó kapcsolatot a környék egészségügyi és mértékletességi szervezeteivel.
d. Buzdítson a bibliai elvek és a Prófétaság Lelke egészségügyi és mértékletességi tanácsainak tanulmányozására.
e. Bátorítsa a gyülekezet tagjait az egészséges életmód elveinek alkalmazására.
f. Az egyházterület egészségügyi szolgálatok osztályának vezetőjével együttműködve rendezzen egészségnevelési és mértékletességi programokat a gyülekezet és környezete számára.
g. A gyülekezet egészségügyi szolgálat bizottságának jegyzőjeként szolgáljon, kivéve, ha az elnökségre kérik fel.
19. Az egészségügyi szolgálatok bizottsága (lásd 124. oldal) – Tagjait a gyülekezet választja és a követezők lehetnek:
a. A gyülekezet lelkésze vagy a felszentelt presbiter – mint elnök.
b. Az egészségügyi szolgálatok vezetője.
c. A jótékonysági szolgálat vezetője.
d. Az ifjúságvezető vagy az ifjúsági osztály két képviselője.
e. Három képviselő a következők közül: orvos, fogorvos, dietetikus, nővér, egészségnevelő, sáfársági vezető vagy mások, akik érdekeltek az egészségügyi és mértékletességi tevékenységekben.
f. Az egészségügyi szolgálatok egyesületének vezetője – ha van jelen aktív egyesület.
g. Helyi adventista egészségügyi intézmény (ha van) egy képviselője.
20. A sáfársági vezető (lásd 125. oldal) – A vezető részt vesz a sáfársági osztály általános oktatási programjában, ahogy azt rendszeresen előterjesztik és bővítik, hogy a folyamatos szükségleteket kielégítsék. Ez a tevékenység magában foglalja a gyülekezet lelkészének való segédkezést a sáfársági világnap megszervezésében, sáfársági tanfolyamok tartását, oktatást a tizedről és a hálaadományokról, ill. a sáfársági elvek tanítását az istentiszteleteken és egyéb alkalmakon.
A vezető szervezési felelőssége magában foglalja azt, hogy (1) a gyülekezeti bizottság tagja legyen, aki bekapcsolódik a gyülekezet lelki és pénzügyi programjaiba, és alaposan ismeri azokat; hogy (2) a sáfársági és pénzügyi bizottság tagja legyen; és hogy (3) a gyülekezet lelkészének aktív támogatója legyen az éves sáfársági tanácsadási programban, ahogy ezt a Sáfársági kézikönyv fel is vázolja.
21. A családi szolgálatok bizottság (lásd 126. oldal) – Jóllehet a bizottságnak, hogy hatékony legyen, nem kell túl nagynak lenni, a megfelelő gyülekezeti vezetőket be kell vonni, valamint azokat a személyeket, akik megértik a családok sokféle problémáit a gyülekezetben. Az olyan személyek, akik traumákat és családi nehézségeket tapasztaltak meg az életben, és ez hozzájárult lelki növekedésükhöz, hasznos tagjai lehetnek. A bizottságnak legyenek férfi és női tagjai is, ahol lehetséges legalább egy egyedülálló, legalább egy házaspár, egy vagy több szülő és egy közös képviselője a gyülekezet különböző korosztályainak. A bizottság feladatai a következők:
a. Segíti a gyülekezet vezetőségét a családok statisztikai adatainak összegyűjtésében mind a gyülekezeten belül, mind annak környezetében, hogy a családoknak szóló szolgálat célcsoportjait feltérképezze.
b. Segíti a gyülekezet vezetőségét a gyülekezeti tagok igényeinek megállapításában a családi életre való nevelés, fejlesztés és tanácsadás szükségességének területén. Terveket készít a gyülekezet és környezete erőforrásainak felhasználására, a szükségletek kezelésére.
c. Elősegíti a gyülekezeti programok hatását a családi életre, az idő, a pénz és egyéb családi erőforrások felhasználásának területén.
d. Az egyházterület családi szolgálatok osztályával közösen részt vesz az osztály által támogatott – a család fontosságát hangsúlyozó – programok megvalósításában.
e. Együttműködik a gyülekezet vezetőségével a kiegészítő, családi élettel foglalkozó programok szükség szerinti megtervezésében és kivitelezésében – a tagság lelki gondozásában és az evangelizációs programokban.
f. Jó közösségi légkört táplál, amely a családiasság érzetét hozza létre a gyülekezetben és a helyreállítás lelkületét azon családok irányában, amelyek támogatásra és bátorításra szorulnak.
22. A családi szolgálatok osztályának vezetője/vezetői (lásd 126. oldal) – Feladatai a következők:
a. Elnöke a családi szolgálatok osztálya bizottságának.
b. A gyülekezet bizottsági tagságán keresztül képviseli a gyülekezeti bizottságban a családok szükségleteit és érdekeit. Egyezteti a családi szolgálatok osztálya terveit a gyülekezet többi programjával.
c. Értesíti a gyülekezet lelkészét és a gyülekezeti bizottságot a családi szolgálatok osztálya gondjairól és eredményeiről. Az osztály anyagi támogatására buzdít.
d. Azonosítja a gyülekezet és környezetének erőforrásait, amelyek elősegítik a kapcsolatok növekedését, és segítséget biztosítanak kritikus szükséghelyzetek kezelésében. Felvilágosítja a gyülekezet vezetőségét és a családokat a fellelt erőforrásokról.
23. A nők szolgálatának bizottsága (lásd 127. oldal) – Fő feladatai a következők:
a. Megállapítja a nők szükségleteit a helyi gyülekezetben és annak környezetében – felméréseket végez, és elbeszélget velük, valamint tanácskozik a lelkésszel és a gyülekezet vezetőivel.
b. Ötletekkel szolgál, stratégiát dolgoz ki, és együttműködik a gyülekezet más szakosított osztályaival olyan programok és tevékenységek elősegítésében, amelyek a nőknek tesznek szolgálatot.
c. A lelkésszel, az osztályok szakembereivel és más gyülekezeti vezetőkkel együttműködve megtervezi és kivitelezi azokat a programokat, amelyek a nők sokoldalú szükségleteivel kapcsolatosak.
d. Lehetővé teszi a helyi gyülekezet részvételét az egyházterület, az unió, a divízió vagy a Generál Konferencia által kezdeményezett éves programokon, mint pl.: a nők nemzetközi imanapja, a nők szolgálatának napja, kiscsoportos szolgálatok, amelyek támogatják a nőket, és a szolgálatra bátorítja őket. Ezekkel a programokkal kapcsolatos információk az egyházterület nők szolgálatának osztályán keresztül szerezhetők be.
24. Hetednapi adventista gyermekekért való szolgálat (lásd 127. oldal) – Legfőbb kötelességei:
a. A lelkésszel és a gyülekezet vezetőivel tanácskozva, kérdőívek és beszélgetések segítségével felmérni a gyülekezetben és a környező társadalomban élő gyermekek szükségleteit.
b. Ötletek felkutatása, stratégia kidolgozása és együttműködés a gyülekezet más osztályaival a gyermekek oktatását és nevelését elősegítő programok és tevékenységek előmozdításában.
c. A gyermekek éves tevékenységének beosztása, összhangba hozva programjaikat a gyülekezet éves tervével úgy, hogy elősegítse az egyensúlyt, és elkerülje az átfedéseket és ütközéseket.
d. A gyülekezet által támogatott tevékenységeken résztvevő gyermekek számon tartása – és a gyülekezeti jegyzővel való nyilvántartásba vétele.
e. Részt venni a területi gyermekszolgálatok osztályával az osztály által megvalósított, gyermekek számára rendezett programokon.
25. Gyermekszolgálatok koordinátora (lásd 129. oldal) – Feladatai:
a. A gyermekszolgálatok bizottságában elnököl.
b. Végrehajtani a szombatiskolai tantervet, és a vezetőket, tanítókat a tanterv használatára kiképezni.
c. A gyermekszolgálatok éves programjának elkészítése és a gyakorlatba való átültetése úgy, hogy az a gyermekeket Krisztushoz vezesse, és gondoskodjon a gyülekezeti tevékenységben való részvételükről.
d. Költségvetést készíteni minden gyermekekkel kapcsolatos program és tevékenység megvalósításához.
e. A gyermekek érdekeinek és szükségleteinek képviselete:
1. A gyülekezeti bizottságban – a bizottság tagjainak a vonatkozó kérdésekről és eredményekről való informálása, a gyermekek szükségleteit felmérő kutatás eredményeinek eléjük tárása és a gyermekprogramok finanszírozására való bíztatásuk által.
2. A gyülekezet lelkésze irányában – dolgozzanak együtt, hogy gyülekezeti élet különféle aspektusait a gyermekek számára is értelmessé, érthetővé tegyék.
3. A gyermekek tevékenységeit vezető személyek irányában – támogassa és bátorítsa őket.
f. Ésszerű lépések segítségével magas erkölcsi színvonalat képviselő gyermekvezetők támogatása a vezetőnek és tanítónak jelentkező önkéntesek szűrése által.
g. A szülőkkel és a gyermekek tevékenységeinek vezetőivel való kommunikáció fenntartása, informálva őket a képzésekről, összejövetelekről, táborokról és más erőforrásokról, bátorítva őket a gyermekek egyre mélyebb megértésére.
h. Alkalmakat keresni a gyermekekkel töltött időtöltésre, amely segít majd szem előtt tartani gondolkodásukat és szükségleteiket.
26. A helyi gyülekezet vallásszabadsági vezetője (lásd 131. oldal) – A vallásszabadsági vezető feladatai a következők:
a. Együttműködik az egyházterület vallásszabadsági vezetőjével, vagy az unióval, ahol szükséges, és foglalkozik azokkal a javaslatokkal, amelyek a megfelelő csatornákon eljutottak hozzá.
b. Tanácsot ad olyan esetekre vonatkozóan, amelyek a vallásszabadságot érintik.
c. Elősegíti a vallásszabadsági folyóiratok és egyéb anyagok forgalmazását, amelyeket a divízió vagy a Generál Konferencia jóváhagy.
d. Vallásszabadsági összejöveteleket, szemináriumokat, programokat és tevékenységeket szervez, vagy lehetővé teszi azok megszervezését – ahogy a helyzet megkívánja.
27. Iratmissziós szolgálatok bizottsága (lásd 131. oldal) – A bizottság feladatai a következők:
a. Az egyházterület/misszióterület vagy a földrajzi területen illetékes kiadó munkájának segítése az iratmissziós szolgálat fejlesztésében, iratmissziós munkások – gyülekezeti tagok – keresése, akik az iratmissziós munka különleges ajándékával rendelkeznek.
b. Megállapodás kötése az egyházterület/misszió iratmissziós szolgálat osztályával vagy a földrajzi terület megfelelő intézményével iratmissziós szemináriumok szervezésére a gyülekezetben, és képzések szervezése azon gyülekezeti tagok részére, akik jelzik, hogy szeretnének iratmisszionáriusok lenni.
c. A prófétaság Lelke írásai vásárlásának és olvasásának elősegítése a személyes lelki fejlődés és növekedés céljából.
d. Osztályok segítése a missziós könyvek, folyóiratok és a Prófétaság Lelke könyveinek kiválasztásában és a terjesztésben.
28. Az iratmissziós koordinátor(lásd 131. oldal) – Az iratmissziós koordinátor feladatai a következők:
a. Az iratmissziós bizottság elnökeként szolgál, ill. ő felelős a bizottság döntéseinek végrehajtásában.
b. Gyülekezeti tagok keresése az iratmissziós szolgálat végzésére.
c. Irodalmi termékek rendelése a szükségletek szerint a személyes missziószolgálatok titkárán keresztül.
d. Jelentések előterjesztése az egyházterület/misszió felé a gyülekezet iratmissziós aktivitásával kapcsolatban.
e. A helyi gyülekezet bizottságának tagjaként szolgál.