Tagság – Minden általános és középiskola adminisztratív testülete, amelyet egyetlen gyülekezet működtet, egy olyan bizottság legyen, amelyet a gyülekezet választ, vagy egy olyan albizottság, amelyet a gyülekezet bizottsága jelöl ki. Ezért ez a testület lehet egy külön iskolabizottság, a gyülekezeti bizottság vagy a gyülekezeti bizottság egy albizottsága, amelyet erre a feladatra jelöltek ki.
Ahol két vagy több gyülekezet egyesül, hogy egy egyházi iskolát működtessen, az adminisztratív testület egy egyesített iskolabizottság legyen (lásd 139. oldal 15. megjegyzés).
Az iskolabizottság egy vagy több tagját a gyülekezeti bizottság tagjai közül kell választani, hogy az iskolabizottság szoros kapcsolatban legyen a gyülekezeti bizottsággal.
A gyülekezet lelkésze legyen az iskolabizottság tagja. Ahol az iskolát több gyülekezet üzemelteti, ott általános gyakorlat, hogy az érintett gyülekezet lelkészei tagjai az iskolabizottságnak is.
A közép- és általános iskolákban az igazgató bizottsági tag is egyben.
A bizottság néhány tagját a diákok szülei közül is meg lehet választani, így a bizottság hasznára válhatnak a szülői szempontok és tanácsok, amelyek a közeli rálátás és tapasztalat eredményei.
Tisztviselők – A vezetőség egy elnökből és egy jegyzőből álljon. Az egyesített iskolabizottságba, amely olyan iskolát szolgál, amelyet két vagy több gyülekezet üzemeltet, egy pénztárost, egy alelnököt és egy helyettes jegyzőt is kell választani. Ahol az iskolát egyetlen gyülekezet üzemelteti, az elnököt a gyülekezet válassza meg; ahol pedig az iskolát két vagy több gyülekezet üzemelteti, az elnököt a bizottság választja saját tagjai közül a bizottság megválasztása utáni első ülésen. Abban az esetben, ha a megegyezés a gyülekezetek között nem jött létre, a jelölést az egyházterület nevelési osztályának a bizottsága végzi vagy az egyházterületi bizottság. Az iskola igazgatóját általában a bizottság titkárává választják.
Az egyesített iskolabizottság kapcsolata a helyi gyülekezetekkel – Ahol két vagy több gyülekezet működtet egy egyesített iskolát, a bizottság minden határozatát, amely a gyülekezetek pénzügyi kötelezettségeit érinti, az illető gyülekezet bizottsága elé kell terjeszteni jóváhagyásra.
Szolgálati idő – Ahol külön iskolabizottságot választanak, két alternatíva lehetséges arra vonatkozóan, hogy mikor válasszák a tagokat, és mennyi időre: (1) Minden tagot a naptári és vagy a költségvetési év végén választanak, és egy évig szolgálnak; (2) az első bizottság tagjait egy, kettő és három évre lehet megválasztani, illetve az új tagokat minden utána következő évben választják egy hároméves periódusra. Ennek az eljárásnak a célja, hogy magot hozzanak létre a bizottságban a tapasztalt tagokból, hogy biztosítsák a nevelési irányvonal eredményességének folyamatosságát.
A megüresedett helyeket ugyanúgy töltik be, mint egyéb gyülekezeti tisztségek esetén. Aki időközi választás után került tisztségbe, csak a periódus fennmaradt részében szolgál.
Ülések – Rendszeresen ülésezzen, a tanév ideje alatt legalább havonta.
Alkalmasság – Az iskolabizottság tagjait odaszentelt életük miatt, a keresztény nevelés elveiben való hitük és az ahhoz való hűségük miatt, jó ítélőképességük és tapintatosságuk miatt, az iskolával kapcsolatos dolgokban való tapasztalataik miatt, pénzügyi hozzáértésük és tehetségük miatt választják meg. Hinniük kell a felekezeti nevelés irányelveiben és előírásaiban, és követniük kell ezeket a normákat.
Mivel az általános és/vagy a középiskola bizottsága fontos szervezet a helyi gyülekezetben, tagjait nagy gondossággal kell megválasztani. Az olyan személyeket, akik nem hisznek a keresztény iskolákban, vagy közönyösek programjaikkal szemben, ne válasszák be az iskolabizottságba. Az Isten terveiről való meggyőződés, a hit, a bátorság és az értelmi képesség ugyanolyan fontosak ebben a dologban, mint a mű egyéb területein.
A tisztviselők feladatai – Az elnök összehívja az ülést, elnököl, és figyelemmel kíséri, hogy a bizottság határozatait végrehajtották-e. Ő jegyzi ellen a pénzügyi eseményeket, amelyeket a jegyző koordinál.
Az elnök hivatalból tagja az általános és középiskolai felülvizsgáló bizottságának. Ennek a bizottságnak a felelőssége, hogy vizsgálja és kiértékelje az általános és középiskolát, és azok munkáját.
A jegyző feljegyzést készít minden ülésről – egy állandó jegyzőkönyvben –, kezeli a pénzügyi rendelkezéseket, és lebonyolítja a bizottság levelezését.
Ahol egyetlen gyülekezet működtet egy iskolát, a pénztáros feladatát általában a gyülekezeti pénztáros vagy a helyettes gyülekezeti pénztáros látja el, aki beszedi a tandíjakat és egyéb pénzeket; a jegyző utasítására – az elnök által ellenjegyezve – végrehajtja a kifizetéseket; gondosan könyvel minden összeget, amely átment a kezén, és amelyet egy megfelelő jegyzőkönyvben vezet; és minden havi ülésen részletesen beszámol a bizottságnak. Egyesített bizottság esetén, ahol két vagy több gyülekezet érintett, a bizottság egy pénztárost jelöl ki erre a munkára.
Működés – Az iskolabizottságok működésével és feladataival kapcsolatban lásd a divíziók saját szabályzatát.