Rekordot döntött Mexikóban az online evangelizációs sorozat: közel 2 millió embert ért el

Nemrégiben ért véget Mexikóban a Hetednapi Adventista Egyház online evangelizációs kampánya. A sorozatot 2025. szeptember 6–13. között élőben közvetítették a monterreyi Las Lomas Adventista Gyülekezetből. Ez volt az országban az egyház ötödik online közvetített sorozata.

AdventInfo 2025. október 9.

Az egyház egyesített erőfeszítései, a rádió és a digitális platformok, valamint a Remény Házai példátlan eredményeket hoztak

2025. október 1. Mexikó, Libna Stevens, Inter-American Division News

Nemrégiben ért véget Mexikóban a Hetednapi Adventista Egyház online evangelizációs kampánya. A sorozatot 2025. szeptember 6–13. között élőben közvetítették a monterreyi Las Lomas Adventista Gyülekezetből. Ez volt az országban az egyház ötödik online közvetített sorozata.

A „Decide Vivir Feliz” („Dönts a boldog élet mellett”) témájú evangelizációt Luis Orozco, az Észak-mexikói Unió ifjúsági szolgálatának igazgatója vezette. Orozco arra invitálta a nézőket, hogy fedezzék fel az igazi boldogságot Jézusban és a Szentírásban.

A sorozat végére több mint 3500 új hívő döntött úgy, hogy megkeresztelkedik, míg több ezer másik személy bibliatanulmányozást kért, amelyek a következő hetekben további keresztségekhez fognak vezetni.

Az egyházi vezetők arról is beszámoltak, hogy a közösségi programok, helyi evangelizációs tevékenységek és digitális együttműködés révén több ezer embert sikerült összekötni egymással Mexikó nagyobb városaiban és államaiban.

Az élő adásban közvetített sorozat közel kétmillió embert ért el a YouTube-on, a Facebookon, a Hope Channel Inter-America csatornán, a 3ABN Latino csatornán, 33 rádióállomáson (beleértve a világi hálózatokat is) és több ezer személyes találkozón keresztül.

A monterreyi Iglesia Adventista Alfa y Omega gyülekezetben a 150 tagból 25 hívott vendégeket otthonába, míg négy kis csoport együtt nézte az evangelizációt. A kerület hat gyülekezetében összesen 80 Remény Háza és 20 kis csoport vett részt a kezdeményezésben. Az egyhetes eseményen 54 látogató vett részt.

Az unió, amely 1193 gyülekezetben több mint 138 000 tagot számlál, a vezetők és a tagok részvételének ugrásszerű növekedését tapasztalta kilenc egyház- és két misszióterületén.

A lendületet hónapokig tartó előkészületek táplálták Észak-Mexikóban, többek között egy Dániel könyve 2. fejezetét szemléltető prófétai karaván, nyári bibliaiskolák, valamint a cserkészet által vezetett tevékenységek is.

King szerint a kampány sikerének központi tényezője az országszerte működő több ezer Remény Háza volt.

„Ez egy egyszerű koncepció: valaki megnyitja otthonát az evangelizációs sorozat és az érdeklődők előtt, ahol az emberek kapcsolatokat építhetnek, közösséget alkothatnak és élvezhetik ezt a közösséget” – mondta. „Sok olyan ember, aki nem járna gyülekezetbe, szívesen jelent meg egy ilyen otthonban. Egyes körzetekben négyszer-ötször több Remény Háza volt, mint kiscsoport… A dolgok gyorsan változhatnak, de minden rendelkezésre álló médiumot és lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy elérjük azokat, akiknek még hallaniuk kell az üdvösség üzenetét.”

Az esténkénti, egy óra hosszúságú programban zene, imádság, gyermekprogramok és rövid szegmensek is helyet kaptak, amelyek az egészségre, a fiatalokra, a kiadói tevékenységre és a női szolgálatra irányították a figyelmet. Több mint 60 ember dolgozott a produkción, mellettük pedig több száz önkéntes kezelte és koordinálta a telefonos ügyfélszolgálatokat, marketing kampányokat és a digitális platformot.

A vezetők szerint az eredmények figyelemre méltóak: 900 üzenet érkezett be, 145-en jelentkeztek bibliaórákra, közel 500 imakérést kaptak, és több tucatnyi visszahívás történt. Harminchárom rádiófrekvencia – köztük hat kereskedelmi állomás – sugározta ingyenesen a sorozatot, míg 12 közösségi média fiók növelte annak országos elérését. Az Esperanza México Radio alkalmazás átlagosan 150 élő kapcsolatot regisztrált minden este, és már meghaladta a 17 000 letöltést.

Az online kampány, amely immár ötödik évét tölti, 2021 óta több mint kétszeresére növelte a keresztségek számát, szeptember 13-ig meghaladva az 55 400-at, és további növekedés várható. Már folynak a tervek a jövő évi országos online evangelizációs kampány megvalósítására, amelyet 2026 augusztusában a Délkelet-mexikói Unió szervez.

Mexikóban a Hetednapi Adventista Egyház 2025. szeptember 13-án élő közönség előtt közvetítette ötödik éves országos online evangelizációs kampányát a monterreyi Las Lomas Adventista Gyülekezetből. Az egy héten át tartó Decide Vivir Feliz (Dönts a boldog élet mellett!) című sorozat közel kétmillió nézőt vonzott országszerte a közösségi médián, a rádión és a több ezer Remény Házán keresztül [Fotó: Daniel Gallardo]

Luis Orozco, az Észak-mexikói Unió ifjúsági szolgálatának vezetője beszél a 2025. szeptember 10-én Monterreyből, Mexikóból közvetített Decide Vivir Feliz online evangelizációs sorozaton [Fotó: Daniel Gallardo/Inter-American Division]


María del Carmen Cortez és férje, Rafael González több mint 25 szomszédjukkal együtt ülnek és nézik a házuk falára vetített online evangelizációs sorozatot Monterreyben, Mexikóban, 2025. szeptember 12-én, pénteken [Fotó: Daniel Gallardo/Inter-American Division]

2025. szeptember 13-án hat gyülekezet tagjai gyűltek össze a mexikói Monterreyben, az Alfa y Omega Adventista Gyülekezettel szemben lévő parkban, hogy megünnepeljék a keresztségeket és a Decide Vivir Feliz online evangelizációs sorozat záró programját [Fotó: Daniel Gallardo/Inter-American Division]

A 300 közösségi média influencer és tartalomalkotó csoportja, akik 2025 szeptemberében a Decide Vivir Feliz online evangelizációs sorozatot népszerűsítették Mexikóban [Fotó: Észak-mexikói Unió]

A Decide Vivir Feliz online evangelizációs sorozat produkciós csapata csoportképhez áll össze a program zárása után, 2025. szeptember 13-án, Monterreyben, Mexikóban [Fotó: Daniel Gallardo/Inter-American Division]

A szemle forrása:

https://adventist.news/news/mexicos-online-evangelistic-series-breaks-records-with-nearly-2-million-reached

A szemle írója: Cserpán Ádám