A Loma Linda Egyetem kutatása
A Loma Linda Egyetem (Kalifornia) kutatói által társvizsgált, a Current Developments in Nutrition szaklapban publikált tanulmány szerint a napi egy avokádó fogyasztása jelentősen – közel 14 ponttal – csökkenti az étrend glikémiás terhelését (GL), vagyis azt a mutatót, amely az elfogyasztott szénhidrátok mennyiségének és minőségének együttes hatását méri a vércukorszintre. Az eredmény a több mint 1000 fős, hat hónapos Habitual Diet and Avocado Trial (HAT) vizsgálat másodlagos elemzéséből származik: a résztvevők felét arra kérték, hogy napi étrendjükbe építsenek be egy nagy avokádót anélkül, hogy bármi mást változtatnának étkezési szokásaikon. Az alacsonyabb GL-értékeket a kutatások összefüggésbe hozzák a 2-es típusú cukorbetegség és más anyagcserezavarok csökkent kockázatával.
Az eredmények összhangban állnak az adventista egészségüzenettel, amely hagyományosan a növényi alapú, teljes értékű táplálkozást helyezi előtérbe. Sujatha Rajaram, a Loma Linda Egyetem Közegészségügyi Karának táplálkozástudományi professzora kiemelte, hogy az étkezési szokások megváltoztatása sokak számára ijesztő feladat – ezért különösen biztató, hogy egyetlen tápanyagdús élelmiszer rendszeres beépítése is mérhető egészségügyi előnnyel járhat. Az avokádó különlegessége, hogy adagonként 6 gramm egészséges telítetlen zsírt és 3 gramm rostot tartalmaz – mindkettő lassítja a cukor felszívódását –, miközben természetes formájában cukormentes.
A szemle forrása: https://adventistreview.org/news/eating-an-avocado-a-day-may-keep-your-blood-sugar-at-bay/
[Kép: Unsplash | Thought Catalog]
A szemle írója: Henter Zsombor











