Advent City a Robloxon

A Hetednapi Adventista Egyház Dél-amerikai Divíziója elindította az Advent City nevű virtuális világot a Robloxon, amely az egyik legaktívabb játékplatform a világon, több mint 85 millió napi felhasználóval, több mint 180 országban. A játék célja, hogy játékosan bevonzza a gyermekeket és a tizenéveseket egy „digitális, oktatási és szórakoztató” térbe, ahol felfedezhetik a keresztény értékeket, missziós jellegű tevékenységeket, sőt az egyházat is az adventista iskolák, kórházak és segélyprogramok virtuális ábrázolásain keresztül.

AdventInfo 2025. október 30.

Új lehetőség a fiatalok és a kreatív hit számára

A Hetednapi Adventista Egyház Dél-amerikai Divíziója elindította az Advent City nevű virtuális világot a Robloxon, amely az egyik legaktívabb játékplatform a világon, több mint 85 millió napi felhasználóval, több mint 180 országban. A játék célja, hogy játékosan bevonzza a gyermekeket és a tizenéveseket egy „digitális, oktatási és szórakoztató” térbe, ahol felfedezhetik a keresztény értékeket, missziós jellegű tevékenységeket, sőt az egyházat is az adventista iskolák, kórházak és segélyprogramok virtuális ábrázolásain keresztül.

A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy az Advent City több mint szórakozás: missziós eszközként készült. A havonta megjelenő új területek és küldetések olyan témákat mutatnak be, mint a barátság, a bizalom és a szolidaritás. A biztonságos környezet biztosítása érdekében olyan védő célzatú intézkedések is beépítésre kerültek, mint a szűrt csevegés és a játékon belüli vásárlások tilalma. Egy digitális stratégiai vezető így számolt be a folyamatról: „Lehetővé teszi számunkra, hogy olyan kezdeményezéseket dolgozzunk ki, amelyek többet nyújtanak a szórakozásnál, és célorientált gondolkodásra, valamint hitre és reményre ösztönző üzenettel látják el a felhasználókat.”

Az Advent City indulása óta már több mint 123 000 látogatót regisztrált. A játék tervezésének ihletadója a Pathfinder Club (cserkészet) szellemisége, amely a gyermekek és fiatalok fizikai, mentális és szellemi fejlődését tűzi ki célul. A játék a családok bevonására is ösztönöz, a szülők állítólag gyermekeikkel együtt játszanak, megerősítve ezzel a hit alapú digitális közösség üzenetét.

Inspiráló kezdeményezés. Bár a mi környezetünk nem feltétlenül tükrözi pontosan Dél-Amerika méreteit vagy eszközhasználati szokásait, az elv egyértelmű: a fiatalabb generációk elérésében a régi módszerek mellett fontos megőrizni az új, jó módszerek iránti fogékonyságot. Az Isten ott találkozik az emberekkel, ahol vannak. Ez esetben a számukra már megszokott térben – például a digitális világban. Természetesen meg van az értelme forradalmárként szembemenni a kultúrával és az offline életet erősíteni. Sokan érthető módon ezt választják. Mindemellett láthatjuk az online platformok vagy interaktív terek erejét, amikor kulturálisan megfelelő módon tudjuk bevonni a fiatalokat, összekapcsolva a hitet a tizenévesek életével. Ne várjuk, hogy ők jöjjenek hozzánk, menjünk mi hozzájuk, ahogy azt a „Jézusi-módszer” is bemutatja!

A szemle forrása: https://adventistreview.org/news/advent-city-promotes-creative-evangelism-on-roblox/

A szemle írója: Henter Zsombor

Kiemelt kép: Az Advent City néven ismert új játék egyszerre nyújt szórakozást és kapcsolódást [Fotó: South American Division News]