Közösségi média és digitális evangelizáció

Jelenések könyve 10:11 alapján hisszük, hogy az Adventista Egyház Istentől a prófétálás feladatát kapta. Minden személyes és közösségi tevékenységünknek e küldetés szolgálatában kell állnia: az egészségügyi üzenet terjesztése, az oktatási intézmények működtetése, az istentiszteletek szervezése, a társadalmi kapcsolatok ápolása, a gyülekezetalapítás és közösségépítés, valamint – nem utolsósorban – a médiajelenlétünk.

AdventInfo 2025. november 20.

„Ismét prófétálnod kell sok népről, nemzetről, nyelvről és királyról.” (Jelenések 10:11)

Jelenések könyve 10:11 alapján hisszük, hogy az Adventista Egyház Istentől a prófétálás feladatát kapta. Minden személyes és közösségi tevékenységünknek e küldetés szolgálatában kell állnia: az egészségügyi üzenet terjesztése, az oktatási intézmények működtetése, az istentiszteletek szervezése, a társadalmi kapcsolatok ápolása, a gyülekezetalapítás és közösségépítés, valamint – nem utolsósorban – a médiajelenlétünk.

A küldetés betöltéséhez a rendelkezésünkre álló összes eszközt ki kell használnunk, hogy az evangélium üzenetét minél szélesebb körhöz eljuttassuk.

Egyházunk mindig is úttörő volt a modern technológia alkalmazásában: a könyvnyomtatás, a rádió és a televíziózás korszakában is.

Ma az internet és a közösségi média világa kínál új lehetőségeket: Google Ads, Facebook, Instagram, X, TikTok és társaik forradalmasítják a kommunikációt és a kapcsolattartást, gyors útvonalat nyitva a jó hír széles körű terjesztéséhez.

A mai rohanó és elszemélytelenedő világban egyre kevesebb idő jut a személyes kapcsolatokra, így a remény üzenetének továbbadására is. Ebben nyújt nagy segítséget a digitális technológia.

Fontos tudnunk: a közösségi média nem a tömegtájékoztatás eszköze. A TV és a rádió a nagyközönséghez szól, a közösségi portálok viszont a személyes kapcsolattartásra szolgálnak.

Amikor posztolunk, nem a személytelen tömeget tájékoztatjuk, hanem ismerőseinkkel osztjuk meg az üzenetet. Gondoljunk a közösségi médiára úgy, mint egy városra, ahol rendszeresen találkozunk barátainkkal és missziót végzünk – de ne ott éljük az életünket.

Használjuk bátran, de megfontoltan a digitális világ adta lehetőségeket. Törekedjünk releváns, hiteles, egyszerű és ellenőrzött tartalmak megosztására, leginkább személyes történetekre, mert ezek keltik a legnagyobb érdeklődést.

Építsük a közösséget és a bizalmat az online térben is, előkészítve az evangélium útját ismerőseink számára.

Bicskei Róbert

(GAiN 2025 beszámoló – Közösségi Média szekció)

Képaláírás: Vanesa Pizzuto, a TED Kommunikációs Osztályának vezetője és Williams Costa Jr., a GK korábbi kommunikációs vezetője

Forrás: https://www.facebook.com/adventista.hu (2025. november 17.)